Størrelsesguiden til SoMe
Det kan være svært at finde rundt i de mange forskellige størrelser og varianter af dimensioner på billeder, som er på de sociale medier. De forskellige platforme arbejder nemlig efter forskellige størrelsesdimensioner, hvorfor det ikke altid er lige let at finde og få lavet det rigtige billede format.
Hvorfor have det rigtige format?
For at dit billede skalerer rigtigt og kommer til sin fulde ret, er det nødvendigt, at det er opsat i de rigtige dimensioner. En forkert dimension kan ødelægge hele udtrykket på billedet, og det kan få dig/din virksomhed til at fremstå som uprofessionelle.
Hos SLAX vil vi gerne hjælp dig med at finde rundt i junglen, hvorfor vi har samlet de mest populære sociale medier og deres adskillige dimensioner på billeder.
Facebook
Billeder på Facebook er altid en god måde at nå ud til publikum på og få dem til at interagere med din side. Derfor er det ekstra vigtigt, at grafikken og dimensionerne er i orden. Vidste du godt, at indlæg med billeder får meget højere niveau af engagement?
Profilbillede: 180 x 180 pixels
Cover/banner billede: 851 x 315
Opslag billede: 1200 x 630
Link billede: 1200 x 627
Karrusel billede (til annoncering): 300 x 300
Instagram
Instagram er det ultimative medie, når det kommer til at poste billeder. Kvalitetsindhold er altafgørende for denne platform, hvorfor du med fordel kan bruge nedenstående dimensioner som en guideline til din næste post.
Profilbillede: 110 x 110
Firkantet standard billede: 1080 x 1080
Landskabsbillede: 1080 x 566
Portrætbillede: 1080 x 1350
Stories/highlights: 1080 x 1920
Pinterest
Vidste du godt, at “pins”, også kendt som billeder, klarer sig bedst, når de er lodrette? Pinterest er – ligesom Instagram – en platform, hvor der er tusindvis af billeder. Derfor er det vigtigt, at dine billeder samt grafik skiller sig ud fra mængden.
Profilbillede: 165 x 165
Pin-billede: 600 x 900
Board banner: 200 x 200
Twitter
Ligesom de andre platforme kan billeder på Twitter også hjælpe din virksomhed eller brand skille sig ud fra mængden. Men husk ikke at brug kedelige, uinspirerede billeder. Brug i stedet for billeder med farver, der fanger læseren og/eller billeder, der illustrerer et budskab eller en pointe, du gerne vil videregive til din målgruppe.
Profilbillede: 400 x 400
Banner billede: 1500 x 500
Tweet/ opslag billede: 440 x 220
YouTube
Thumbnails kan være altafgørende for, om en video går viralt eller ej. Kort fortalt er thumbnails et billede, der giver et billede af, hvad videoen omhandler. Når du går på YouTube er der nemlig et billede ved hver video, og det er lige netop dét, der er en thumbnail. Anvend det rette format til din video og kanal, og kom i gang med at streame!
Profilbillede: 800 x 800
Banner billede: 2560 x 1440
Thumbnails: 1280 x 720
LinkedIn
Ligesom Facebook skaber indlæg med et tilknyttet billede mere engagement end et indlæg, der ikke inkluderer et billede. Et billede er med til at understøtte budskabet, og det er med til at skabe blikfang. Sørg derfor for at bruge de rette dimensioner.
Profilbillede: 130 x 130
Banner billede: 1536 x 768
Opslag billede: 520 x 320
Billede med link: 520 x 272
Skal vi hjælpe dig med dimensionerne på dine SoMe-platforme? Udfyld vores kontaktformular, og bliv booket ind til et uforpligtende møde.
Få et skræddersyet tilbud
KONTAKTOPLYSNINGER
SLAX Lagerhotel
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg SV
info@telepas.dk
SLAX Bureau
Østerågade 25, 2 sal
9000 Aalborg
INFORMATION
Salg- og leveringsbetingelser
Privatlivspolitik
FAQ
BLIV RINGET OP
Udfyld formularen, så kontakter vi dig
© 2020 – SLAX – All rights reserved
CVR: 41191953