How to...

… Vi giver vores bud på, hvordan du skriver et fængende nyhedsbrev

Guiden til det fængende nyhedsbrev

Hvad skal man have med? Hvad vil din målgruppe gerne læse? Hvordan kan nyhedsbreve sparke gang i interaktioner? Det korte svar er, at du som virksomhed helt selv bestemmer, hvad du vil dele.

Et nyhedsbrev kan godt være skræmmende at skrive, for det kan være svært at sige, hvad ens kunder eller læsere vil finde nyhedsværdigt. Man kan blandt andet skrive om et tilbud, produkter, nye tiltag i virksomheden eller noget helt fjerde.

CTAs
Hvis vi går mere i dybden med, hvad et nyhedsbrev skal indeholde, er noget af det første, vi kommer til at tænke på selvfølgelig det førnævnte indhold, men derudover kommer vi også lynhurtigt til at tænke på call-to-action (CTA). Det ses ved knapper, der opfordrer til for eksempel at købe noget fra jer, tage kontakt eller dele indholdet af nyhedsbrevet med andre. Det er alle tre ting, der er med til at øge salg, trafik eller kendskab, hvilket ultimativt gaver din virksomhed.

Grafik
Tænker vi det kreative aspekt ind i nyhedsbrevet, er der selvfølgelig elementer som billeder, grafik og emojis, som kan være med til at fange læserens øjne og rette deres opmærksomhed mod lige præcis dét, du ønsker. Du kan bruge grafiske hjælpemidler som Canva og Bannersnack eller de helt klassiske som Photoshop og Illustrator fra Adobe. Det vigtigste er, det stemmer overens med jeres visuelle identitet på tværs af jeres platforme, så der er en form for synergi og rød tråd i jeres markedsføring. På den måde kan jeres læsere også se virksomhedens identitet i nyhedsbrevet.

Indhold
Når indholdet til nyhedsbrevet skrives, er det også vigtigt at tænke over mængden af indhold. Vores fælles attention span er blevet kortere, så det er endnu vigtigere nu, end det før har været at fange læseren i første paragraf. I praksis betyder det at bruge ekstra tid på at lave en fængende emnetekst, overskrift i mailen og sammensætte brødtekst, der fanger læseren. I forhold til sidst nævnte er det vigtigt at give læseren de nødvendige informationer, men samtidig være opmærksom på ikke at overdynge med informationer, som læseren alligevel ikke får læst. Det er en fin balance.

Er du stadig i tvivl om, hvad dit nyhedsbrev skal indeholde? Lad en af vores specialister hjælpe dig, og book et uforpligtende møde gennem kontaktformularen her.  

Få et skræddersyet tilbud

KONTAKTOPLYSNINGER

SLAX Lagerhotel
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg SV
info@telepas.dk

SLAX Bureau
Østerågade 25, 2 sal
9000 Aalborg

INFORMATION

Salg- og leveringsbetingelser

Privatlivspolitik

FAQ

BLIV RINGET OP

Udfyld formularen, så kontakter vi dig

© 2020 – SLAX – All rights reserved

CVR: 41191953