Annoncering

Fordele og ulemper ved organisk og betalt annoncering

Annoncering: Organisk eller betalt?

Du har helt sikkert prøvet det: Du har betalt for noget, du ikke føler, du har fået noget ud af eller ikke var prisen værd. Det kan være en oplevelse med vennerne, en middag ude eller noget så simpelt og materialistisk som et nyt sæt tøj. Lige meget hvad det er, så står man tilbage med en form for skuffelse over at bruge penge på noget, hvor man ikke ser en høj tilfredshedsrate. For mange virksomheder gælder dette blandt andet også betalt annoncering, for hvorfor betale for noget, der ultimativt kunne være gratis? Det dykker vi ned i lige her, hvor vi giver dig fordelene og ulemperne ved henholdsvis organisk og betalt annoncering.

Organisk

Organisk trafik på en hjemmeside kommer fra de gratis resultater virksomheder får fra søgemaskiner, SoMe eller andet. 

Fordele
Den helt store fortaler for organisk annoncering er selvfølgelig, at det er gratis. Det tager selvfølgelig tid, og tid er aldrig helt gratis, men der er derimod ikke penge der skal sendes til diverse platforme for at have annonceringen kørende som for eksempel at betale til Instagram, Facebook, LinkedIn eller Google.

Ulemper

I modsætningen til betalt annoncering kan du ikke helt på samme måde styre hvem og hvor, folk ser dine annoncer, som du kan med betalt annoncering. 

Betalt

Betalt annoncering omhandler trafik til virksomheder, som har betalt for at få det.  

Fordele

Du får hvad du betaler for: Jo højere dit budget er, og jo mere du overbyder andre virksomheder, jo mere synlige vil du opleve, dine annoncer er. Med betalt annoncering kan du eksempelvis på Facebook og LinkedIn selv tilpasse din målgruppe med alder, køn, geografisk og interesser. Du kan vælge at fange lige netop din ønskede målgruppe. 

Ulemper
Her er der jo den helt oplagte: Du skal have penge op af lommen. Det er vi som nordjyder slet ikke fan af, men det er også dér, man skal tænke over, om det er godt givet ud. Hvis nej, så er det ikke det værd, men hvis man derimod oplever en positiv ROI (Return on Investment), så vil vi til hver en tid råde virksomheder til at gøre brug af netop betalt annoncering.
Her kan vi blandt andet også snakke om Pay Per Click (PPC), hvilket  i alt sin enkelthed handler om, at man som virksomhed betaler, hver gang brugere klikker på virksomhedens annonce. 

Nu er du helt sikkert blevet klogere på fordelene og ulemperne med henholdsvis organisk og betalt annoncering. Så er det så nu, vi fortæller dig, at vi faktisk kan hjælpe dig med begge dele. Udfyld kontaktformularen nedenfor – så tager én af vores specialister kontakt til dig for en uforpligtende samtale om din virksomhed og jeres behov for online markedsføring.

Få et skræddersyet tilbud

KONTAKTOPLYSNINGER

SLAX Lagerhotel
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg SV
info@telepas.dk

SLAX Bureau
Østerågade 25, 2 sal
9000 Aalborg

INFORMATION

Salg- og leveringsbetingelser

Privatlivspolitik

FAQ

BLIV RINGET OP

Udfyld formularen, så kontakter vi dig

© 2020 – SLAX – All rights reserved

CVR: 41191953