Marketing for dummies

… eller ikke helt, men i hvert fald en guide til de mange termer brugt i marketingverden

Marketingjunglens mange begreber

Remarketing eller retargeting bruges til at forklare den teknologi, der gør det muligt at ramme – eller target – brugere, der tidligere har besøgt din side: En cookie lægges i den besøgendes browser, og de bliver nu lagt ind i gruppen af mennesker, der bliver vist retargeting annoncering, fordi teknologien gør, deres besøg bliver husket. Denne type kampagne tilbydes blandt andet med Facebook, LinkedIn og Google annoncering. 

Google Display Netværk er noget diverse sider bruger til at lave ‘push marketing’. Det vil sige, reklamer der popper op på sider, som har til formål at skabe trafik på annoncørens hjemmeside. Annoncøren betaler så for det ‘space’ de optager på en anden virksomheds side.  Alt betaling for denne type annoncering foregår automatisk gennem Google. 

Google Shopping gør det nemt for brugeren at finde specifikke produkter og sammenligne priser på tværs af diverse webshops. 

Bannerannoncering minder om det du ser fysisk på gader som for eksempel ved busstoppestedet, men bare online. Her kan virksomheder bruge billeder og grafiske annoncer til at gøre opmærksomt på noget bestemt eller øge kenskabet til virksomheden.

Google Analytics gør det muligt for dig at tracke, analysere og vurdere den trafik, du har på din hjemmeside. Her kan du så spore din hjemmesides besøgende og deres adfærd på din hjemmeside.

Google Ads gør det muligt for dig at markedsføre dine produkter og din virksomhed på blandt andet Google og YouTube samt de sider, der tillader Google Display annoncering.

Loadspeed handler i alt sin enkelthed om hastigheden hvorpå en hjemmeside ‘loader’ alt det indhold der er på siden, ergo hvor hurtigt en besøgende kan se alle information tilgængelige på siden. Jo højere loadspeed, jo højere sandsynlighed er der også for, besøgende vil hoppe væk fra siden eller besøge en konkurrent, hvor loadspeed er lavere. Derfor er det en god idé at teste loadspeed, så virksomheder ikke mister kunder, før de overhovedet når at læse om virksomheden.

Crawling er software, der bruges til at indexere en hel hjemmeside. Det vil sige, det undersøger alle links på hjemmesiden, så der dannes et overblik over alle links på hjemmesiden.

Føler du, du har de rette redskaber til at komme gennem junglen nu? Eller skal vi hjælpe dig? Tag kontakt allerede i dag ved at udfylde vores kontaktformular, så kontakter vi dig til en uforpligtende samtale. 

Få et skræddersyet tilbud

KONTAKTOPLYSNINGER

SLAX Lagerhotel
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg SV
info@telepas.dk

SLAX Bureau
Østerågade 25, 2 sal
9000 Aalborg

INFORMATION

Salg- og leveringsbetingelser

Privatlivspolitik

FAQ

BLIV RINGET OP

Udfyld formularen, så kontakter vi dig

© 2020 – SLAX – All rights reserved

CVR: 41191953