It's post o'clock

Vi dykker ned i de bedste tidspunkter for dig som virksomhed at poste dit content på

Når tid er dét, der betyder mest

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt, at der er nogle bestemte tidspunkter på dagen, der er bedre, når det kommer til at poste content. Kan der virkelig være tidspunkter, hvor der er større sandsynlighed for, du rammer lige netop din målgruppe? Lad os undersøge det nærmere.

Nu til dags bruger virksomheder sociale medier som Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram og andre platforme til at sprede deres budskab og kendskab til deres brand. Det kan være tidspunkter helt fra klokken 2 om natten til klokken 9 om formiddagen: Det afhænger alt sammen af hvilken platform du vælger at poste indhold på og hvilken målgruppe, du gerne vil ramme. Lad os dykke ned i de forskellige SoMe platforme og undersøge, hvilke tidspunkter der er bedst til at få skabt engagement!

Facebook
Facebook har som oftest højt engagement om morgenen og op til om formiddagen. Derudover ses det på globalt plan at de bedste tidpunkter at poste på er om tirsdagen, onsdagen og fredagen mellem 09 og 13. Det kan være alt fra folk, som lige sidder og holder sig opdateret inden arbejde eller skole, hvilket måske kan forklare den høje aktivitet. 

Twitter
Dette medie er ikke så hyppigt brugt som de andre tre vi nævner her i artiklen, men lige så stille er der begyndt at komme flere danske brugere til, hvorfor Twitter kan vise sig at blive en stor spiller. Ligesom Facebook viser brugerne på Twitter også højt engagement om morgenen og formiddagen i løbet af ugen, hvor lørdag og søndag har det laveste engagement. Twitter kan ligesom så mange andre sociale medier opfattes som et medie, der bliver brugt, når folk også er på “farten” og enten selv skal opdatere deres følgere, eller følge med på sidelinjen hos de brugere de finder interessante.

Instagram
Lidt ligesom Twitter og Facebook ser man også en del interaktion på Instagram om formiddagen samt efter frokost. For B2B virksomheder ser man, at engagementet på Instagram er lavest før klokken 06 og efter klokken 21, hvorfor det ville være fordelagtigt for en B2B virksomhed at lægge content op mellem 06 og 21. Fra mandag til fredag klokken 11 er der et stort engagement på Instagram, hvorfor det ville være en fordel at vælge dette tidspunkt til at introducere nyt indhold for potentielle målgrupper.

LinkedIn
Her ser vi så den professionelle platform, hvor den bedste mulighed for at blive set ligger fra morgenstunden af mellem 8 og 10 samt efter frokostpausen mellem klokken 13 og 14. På LinkedIn er den dårligste dag at poste på om søndagen, muligvis fordi det er en platform, der er centreret omkring folks karriere, hvilket der for de flestes vedkommende ikke bliver prioriteret ligeså højt om søndagen.

Det er værd at notere, at tidspunkterne varierer fra branche til branche og fra målgruppe til målgruppe samt er taget ud fra et globalt perspektiv, hvorfor tiderne ovenover kun er vejledende. Her vil det være en fordel at tage et kig på den data i har til rådighed fra jeres egne sociale medier og danne nogle generelle konklusioner ud fra, hvornår man ser, der er flest interaktioner på ens platforme.

Hvis du har brug for, at vi danner overblikket for dig, så udfyld kontaktformularen herunder, så kontakter én af vores specialister dig til en uforpligtende samtale.

Få et skræddersyet tilbud

KONTAKTOPLYSNINGER

SLAX Lagerhotel
Halkjærvej 16B
9200 Aalborg SV
info@telepas.dk

SLAX Bureau
Østerågade 25, 2 sal
9000 Aalborg

INFORMATION

Salg- og leveringsbetingelser

Privatlivspolitik

FAQ

BLIV RINGET OP

Udfyld formularen, så kontakter vi dig

© 2020 – SLAX – All rights reserved

CVR: 41191953